Edukacja i rozwój - pomagamy wyznać i osiągać cele oraz wprowadzać dobre zmiany

Tel. 508 182 189

[formularz kontaktowy]

mail:

perla(a)ckperla.pl

dane do faktur i przelewów:

Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości

Al. Ks. Poniatowskiego 1

03-901 Warszawa


NIP: 524-24-95-143

numer konta:
16 1140 1010 0000 5158 5300 3523

lokalizacja:

Działamy głównie na terenie Krakowa i okolic, również dojazdowo na zlecenie klienta w różnych częściach Polski, a także online

Kontakt

Kursy angielski i matematyka - matura, egzamin ósmoklasisty, młodzież, dorośli

Uczenie się jednym przychodzi z łatwością, drugim sprawia ogromną trudność, a trzecim - po prostu się nie chce.

My chcemy pracować zwłaszcza z tymi pierwszymi i drugimi. Dla osób szczególnie zdolnych szukamy dodatkowych zadań, ciekawostek i możliwości rozwoju.

Czytaj więcej...

Zapraszamy na nasze KURSY ONLINE Z ANGIELSKIEGO I MATEMATYKI DLA MATURZYSTÓW I ÓSMOKLASISTÓW ORAZ MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH

 strona kursy

Czytaj więcej...

Oto znana łamigłówka, tym razem w małej modyfikacji od CKPerła. Do dzieła!

Pięcioro ludzi różnych narodowości zamieszkuje pięć różnych domów, które są pomalowane na pięć różnych kolorów. Wszyscy lubią pięć różnych potraw i piją pięć różnych napojów. Hodują również zwierzęta, które są pięciu różnych gatunków. KTO HODUJE RYBKI?

  1. Norweg zamieszkuje pierwszy dom
  2. Anglik mieszka w czerwonym domu.
  3. Zielony dom znajduje się bezpośrednio po lewej stronie domu białego.
  4. Duńczyk pija herbatkę.
  5. Amator spaghetti mieszka obok hodowcy kotów.
  6. Mieszkaniec żółtego domu jada ryby
  7. Niemiec jada szaszłyki
  8. Mieszkaniec środkowego domu pija mleko.
  9. Amator spaghetti ma sąsiada, który pija wodę.
  10. Amator omleta hoduje ptaki.
  11. Szwed hoduje psy.
  12. Norweg mieszka obok niebieskiego domu.
  13. Hodowca koni mieszka obok żółtego domu.
  14. Amator pizzy pija sok pomarańczowy
  15. W zielonym domu pija się kawę.

Podpowiadamy: zrób tabelkę, w poziomie numery domów, w pionie kolejne cechy mieszkańców

Zachęcamy również do śledzenia naszego fanpage - będzie tam można znaleźć odpowiedź: https://www.facebook.com/ckperla/

Indywidualne

W zależności od poziomu znajomości lub nieznajomości języka danej osoby przygotowujemy i prowadzimy zindywidualizowane kursy dostosowane do potrzeb naszych klientów. Uczymy:

needForSpeed

  • przedszkolaki (od 4 roku życia)
  • uczniów ze szkół podstawowych
  • młodzież z gimnazjum i liceów
  • studentów, absolwentów
  • osoby pracujące
  • seniorów

 

 

Czytaj więcej...

gossip

  • agresja
  • brak komunikacji
  • nieśmiałość
  • brak motywacji
  • poniżanie i brak szacunku
  • problemy z uczeniem się
  • brak skupienia
  • nieumiejętne wyrażanie emocji
  • zaniżona samoocena
  • brak pewności siebie...

Te oraz inne problemy towarzyszą osobom młodym codziennie. Z podobnymi, ale już bardziej ukrytymi  Nie ma złotej recepty, by jednorazowo im zaradzić, ale rozmowa o nich i ćwiczenia pomagają zauważyć te problemy i nakreślają drogi do jego rozwiązania. Dlatego prowadzimy warsztaty pedagogiczne w klasach szkolnych oraz w różnych placówkach, a także na zaproszenia różnych grup. Można wybrać jeden z powyższych tematów lub zaproponować taki, który jest aktualny w Państwa szkole, klasie, grupie lub placówce.

Czytaj więcej...

Harmonia, równowaga w głosach, odpowiednie brzmienie, wydajny i równoczesny, a czasem wymienny oddech, dobra dykcja, poprawna technika emisji głosu, współpraca z dyrygentem lub liderem, adekwatny ruch sceniczny, właściwie dobrany repertuar, radość z tworzenia muzyki i jeszcze kilka tajników sprawia, że zespół brzmi pięknie i wyjątkowo, a słuchacze nie pozostają mu obojętni. Tego wszystkiego uczymy na zamkniętych warsztatach. Cena zależna od zakresu godzinowego (warsztaty 1, 2 lub 3-dniowe) oraz liczebności grupy (warsztaty możliwe do poprowadzenia w całej Polsce, trzeba tylko doliczyć koszt dojazdu i noclegu). W sprawie uzgodnienia terminu, zakresu warsztatów oraz ceny prosimy o kontakt.

Czytaj więcej...

youaremylife

W naszej ofercie imprez dziecięco-młodzieżowej m.in.

czyscioch

  • zabawy zapoznawcze i integracyjne
  • pokazy i warsztaty cyrkowe
  • gry wielkoformatowe
  • malowanie twarzy
  • tańce integracyjne
  • gry fabularne
  • skręcanie balonów
  • konkursy
  • zabawy plastyczne
  • gry terenowe
  • gry miejskie
  • gry logiczne
  • gry strategiczne
  • i wiele innych

 

 

 Czytaj więcej...

O nas

  

Drogi czytelniku CKPERLA.PL

Cieszymy się, że trafiasz do nas i z radością odpowiemy na Twoje potrzeby. Na początek powiemy Ci coś o sobie, przeczytaj proszę do końca, a jeśli stwierdzisz, że podzielasz nasze wartości i cele, napisz lub zadzwoń – spróbujemy odpowiedzieć na Twoje potrzeby.

20 lat doświadczenia w uczeniu i prowadzeniu imprez, nie tylko w Perle, ale również na terenie Polski i zagranicy pokazało nam, że sukces w uczeniu się czy udana impreza to nie tylko kwestia odpowiedniego wytłumaczenia czy zaproponowania ciekawej zabawy. Człowiek to więcej niż sam umysł i jego zdolności. Każdy z nas jest kombinacją rozumnego myślenia, przeżywania, decydowania, sfery umysłowej, fizycznej, psychicznej i – jak my wierzymy – również duchowej. Dlatego teraz korzystając z tego doświadczenia prowadzimy zajęcia w sposób różniący się od typowych korepetycji, szkoleń czy imprez, starając się w centrum postawić kogoś, kto z nami współpracuje, dobrze go poznać, odkryć jego mocne strony i na nich bazować, ale widzieć również blokady, słabości, lęki i obawy, często też niewiarę w siebie i wzmacniać tak, żeby nasza współpraca przyniosła samodzielność, pewność, znajomość narzędzi pasujących indywidualnie do danej osoby, a także luz i dobrą zabawę.

Więcej…

Czy to wszystko stresu warte?

hand 1013521 640 

Czy właściwie oceniamy charakter bodźców, które do nas docierają? Od czego ta ocena zależy? Jak poradzić sobie w sytuacjach emocjonalnie trudnych? Jak dużą rolę odgrywa wsparcie społeczne, kiedy doświadczamy stresu?

Mówiąc o stresie, często odnosimy się do sytuacji subiektywnie trudnych. Oczywiście, są takie sytuacje, które niezaprzeczalnie będą stresujące dla każdego – np. śmierć bliskiej osoby, rozstanie czy zwolnienie z pracy – wymieniać tu można bez końca. Ważny jest jednak fakt, iż – w zależności od naszej sytuacji życiowej, od tego w jakim stanie emocjonalnym, fizycznym obecnie się znajdujemy – inaczej będziemy oceniać zagrażającą sytuację (jako mniej lub bardziej stresującą). Zwolnienie z pracy może być bardzo stresującym doświadczeniem dla osoby, która zbytnio nie wierzy we własne możliwości. Jednakże dla osoby, która „przecież nie lubiła swojej pracy” i „wie, na co ją stać” będzie to sytuacja mniej stresująca, a jednocześnie również szansa, okazja do rozwoju i podjęcia nowego wyzwania. To, jak interpretujemy stresor, będzie wpływać na nasze strategie radzenia sobie z nim (Gerrig i Zimbardo, 2012).

Najprostszy sposób podziału strategii radzenia sobie ze stresem to: strategia skoncentrowana na problem oraz strategia skoncentrowana na emocje (Lazarus i Folkaman, 1984; za: Gerrig i Zimbardo, 2012). Pierwsze podejście dotyczy bezpośredniego „spotkania” z bodźcem, który wywołuje stres. Osoba podejmująca tę taktykę stara się skutecznie rozwiązać problem, pokonać stresor. Przykładem będzie tu student, który – dowiedziawszy się o zbliżającym się egzaminie – ułoży plan nauki i weźmie się do pracy. Podejście drugie często bywa nazywane odwróceniem uwagi od sytuacji problemowej. W tym przypadku wspomniany wyżej student nie będzie planował i podejmował systematycznej nauki. Skupi się on raczej np. na sprzątaniu mieszkania czy też wyjdzie ze znajomymi do kina. Ważne jest, by zwrócić uwagę na to, że obie strategie są potrzebne i skuteczne. Należy je jednak stosować w różnych rodzajach sytuacji stresowych.

Strategia skoncentrowana na emocjach będzie skuteczna w przypadku pojawienia się stresorów, które nie podlegają naszej kontroli. Natomiast strategia skoncentrowana na problem okaże się skuteczna w walce ze stresem, podczas gdy istnieją realne szanse na pokonanie stojącego przed nami zagrażającego bodźca (Gerrig i Zimbardo, 2012). Inne strategie radzenia sobie w trudnych dla nas sytuacjach to przeformułowanie oceny charakteru stresorów, a także restrukturyzacja opinii dotyczącej własnych zachowań w sytuacji stresowej.

Pierwsza z wymienionych strategii dotyczy uczenia się zmiany myślenia na temat bodźców zagrażających lub też wyobrażania sobie sytuacji stresowych w niezagrażającym, czasem nawet zabawnym kontekście. Przykładem tej strategii może być publiczne wystąpienie przed ogromną liczbą osób. Co w tym przypadku możemy zrobić, aby obniżyć poziom stresu? Pomocne może okazać się wyobrażenie, iż cała nasza widownia zapomniała włożyć ubrań i siedzi na krzesełkach w samej bieliźnie. Donald Meichenbaum (1997, 1985, 1993; za: Gerrig i Zimbardo, 2012) utworzył trójetapowy model, dzięki któremu możemy uodpornić się na stres. Pierwszy krok polegać miałby na tym, aby zwiększyć wiedzę dotyczącą własnych zachowań, a także ich przyczyn i konsekwencji. Dzięki temu zwiększymy samoświadomość mechanizmów wywołujących u nas stres. Krok drugi to wyłonienie nowych rodzajów zachowań, które będą bardziej adaptacyjne i pomogą nam zapobiegać stresowym sytuacjom. Natomiast krok trzeci to wprowadzenie tych zachowań w życie (tamże).

Na koniec należy wspomnieć, iż bardzo cennym czynnikiem obniżającym poziom stresu jest wsparcie społeczne. Warto mieć wokół siebie ludzi, którzy – w razie potrzeby – będą służyć nam wsparciem emocjonalnym, informacyjnym (np. porada) czy też materialnym. Rodzina, przyjaciele, życzliwi sąsiedzi to w sytuacji stresowej prawdziwy skarb. Sieć wsparcia społecznego daje człowiekowi znajdującemu się w trudnej sytuacji szansę na zmniejszenie odczuwanego poziomu stresu, a także na skuteczniejsze poradzenie sobie z codziennymi problemami oraz innymi trudnymi wydarzeniami. Jak zatem ostatecznie poradzić sobie w trudnych sytuacjach? Wszystko zależne jest od charakteru bodźca, który wywołuje w nas nieprzyjemne odczucia. Najważniejsze – to z czasem wypracować własną skuteczną strategię, wybierając spośród poznanych sposobów na walkę ze stresem. Nie zapominajmy również o bardzo popularnych ostatnio technikach relaksacyjnych oraz aktywności fizycznej.

Czy wiesz już, która strategia będzie dla Ciebie najlepsza? A może potrzebujesz czasu, by przetestować kilka? Zatem, do dzieła!

Bibliografia Gerrig, R. J., Zimbardo, P. G. (2012). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.