Edukacja i rozwój - pomagamy wyznać i osiągać cele oraz wprowadzać dobre zmiany

Tel. 508 182 189

[formularz kontaktowy]

mail:

perla(a)ckperla.pl

dane do faktur i przelewów:

Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości

Al. Ks. Poniatowskiego 1

03-901 Warszawa


NIP: 524-24-95-143

numer konta:
16 1140 1010 0000 5158 5300 3523

lokalizacja:

Działamy głównie na terenie Krakowa i okolic, również dojazdowo na zlecenie klienta w różnych częściach Polski, a także online

Kontakt

Kursy angielski i matematyka - matura, egzamin ósmoklasisty, młodzież, dorośli

Uczenie się jednym przychodzi z łatwością, drugim sprawia ogromną trudność, a trzecim - po prostu się nie chce.

My chcemy pracować zwłaszcza z tymi pierwszymi i drugimi. Dla osób szczególnie zdolnych szukamy dodatkowych zadań, ciekawostek i możliwości rozwoju.

Czytaj więcej...

Zapraszamy na nasze KURSY ONLINE Z ANGIELSKIEGO I MATEMATYKI DLA MATURZYSTÓW I ÓSMOKLASISTÓW ORAZ MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH

 strona kursy

Czytaj więcej...

Oto znana łamigłówka, tym razem w małej modyfikacji od CKPerła. Do dzieła!

Pięcioro ludzi różnych narodowości zamieszkuje pięć różnych domów, które są pomalowane na pięć różnych kolorów. Wszyscy lubią pięć różnych potraw i piją pięć różnych napojów. Hodują również zwierzęta, które są pięciu różnych gatunków. KTO HODUJE RYBKI?

  1. Norweg zamieszkuje pierwszy dom
  2. Anglik mieszka w czerwonym domu.
  3. Zielony dom znajduje się bezpośrednio po lewej stronie domu białego.
  4. Duńczyk pija herbatkę.
  5. Amator spaghetti mieszka obok hodowcy kotów.
  6. Mieszkaniec żółtego domu jada ryby
  7. Niemiec jada szaszłyki
  8. Mieszkaniec środkowego domu pija mleko.
  9. Amator spaghetti ma sąsiada, który pija wodę.
  10. Amator omleta hoduje ptaki.
  11. Szwed hoduje psy.
  12. Norweg mieszka obok niebieskiego domu.
  13. Hodowca koni mieszka obok żółtego domu.
  14. Amator pizzy pija sok pomarańczowy
  15. W zielonym domu pija się kawę.

Podpowiadamy: zrób tabelkę, w poziomie numery domów, w pionie kolejne cechy mieszkańców

Zachęcamy również do śledzenia naszego fanpage - będzie tam można znaleźć odpowiedź: https://www.facebook.com/ckperla/

Indywidualne

W zależności od poziomu znajomości lub nieznajomości języka danej osoby przygotowujemy i prowadzimy zindywidualizowane kursy dostosowane do potrzeb naszych klientów. Uczymy:

needForSpeed

  • przedszkolaki (od 4 roku życia)
  • uczniów ze szkół podstawowych
  • młodzież z gimnazjum i liceów
  • studentów, absolwentów
  • osoby pracujące
  • seniorów

 

 

Czytaj więcej...

gossip

  • agresja
  • brak komunikacji
  • nieśmiałość
  • brak motywacji
  • poniżanie i brak szacunku
  • problemy z uczeniem się
  • brak skupienia
  • nieumiejętne wyrażanie emocji
  • zaniżona samoocena
  • brak pewności siebie...

Te oraz inne problemy towarzyszą osobom młodym codziennie. Z podobnymi, ale już bardziej ukrytymi  Nie ma złotej recepty, by jednorazowo im zaradzić, ale rozmowa o nich i ćwiczenia pomagają zauważyć te problemy i nakreślają drogi do jego rozwiązania. Dlatego prowadzimy warsztaty pedagogiczne w klasach szkolnych oraz w różnych placówkach, a także na zaproszenia różnych grup. Można wybrać jeden z powyższych tematów lub zaproponować taki, który jest aktualny w Państwa szkole, klasie, grupie lub placówce.

Czytaj więcej...

Harmonia, równowaga w głosach, odpowiednie brzmienie, wydajny i równoczesny, a czasem wymienny oddech, dobra dykcja, poprawna technika emisji głosu, współpraca z dyrygentem lub liderem, adekwatny ruch sceniczny, właściwie dobrany repertuar, radość z tworzenia muzyki i jeszcze kilka tajników sprawia, że zespół brzmi pięknie i wyjątkowo, a słuchacze nie pozostają mu obojętni. Tego wszystkiego uczymy na zamkniętych warsztatach. Cena zależna od zakresu godzinowego (warsztaty 1, 2 lub 3-dniowe) oraz liczebności grupy (warsztaty możliwe do poprowadzenia w całej Polsce, trzeba tylko doliczyć koszt dojazdu i noclegu). W sprawie uzgodnienia terminu, zakresu warsztatów oraz ceny prosimy o kontakt.

Czytaj więcej...

youaremylife

W naszej ofercie imprez dziecięco-młodzieżowej m.in.

czyscioch

  • zabawy zapoznawcze i integracyjne
  • pokazy i warsztaty cyrkowe
  • gry wielkoformatowe
  • malowanie twarzy
  • tańce integracyjne
  • gry fabularne
  • skręcanie balonów
  • konkursy
  • zabawy plastyczne
  • gry terenowe
  • gry miejskie
  • gry logiczne
  • gry strategiczne
  • i wiele innych

 

 

 Czytaj więcej...

O nas

  

Drogi czytelniku CKPERLA.PL

Cieszymy się, że trafiasz do nas i z radością odpowiemy na Twoje potrzeby. Na początek powiemy Ci coś o sobie, przeczytaj proszę do końca, a jeśli stwierdzisz, że podzielasz nasze wartości i cele, napisz lub zadzwoń – spróbujemy odpowiedzieć na Twoje potrzeby.

20 lat doświadczenia w uczeniu i prowadzeniu imprez, nie tylko w Perle, ale również na terenie Polski i zagranicy pokazało nam, że sukces w uczeniu się czy udana impreza to nie tylko kwestia odpowiedniego wytłumaczenia czy zaproponowania ciekawej zabawy. Człowiek to więcej niż sam umysł i jego zdolności. Każdy z nas jest kombinacją rozumnego myślenia, przeżywania, decydowania, sfery umysłowej, fizycznej, psychicznej i – jak my wierzymy – również duchowej. Dlatego teraz korzystając z tego doświadczenia prowadzimy zajęcia w sposób różniący się od typowych korepetycji, szkoleń czy imprez, starając się w centrum postawić kogoś, kto z nami współpracuje, dobrze go poznać, odkryć jego mocne strony i na nich bazować, ale widzieć również blokady, słabości, lęki i obawy, często też niewiarę w siebie i wzmacniać tak, żeby nasza współpraca przyniosła samodzielność, pewność, znajomość narzędzi pasujących indywidualnie do danej osoby, a także luz i dobrą zabawę.

Więcej…

Wczuwanie się w emocje dziecka, czyli jakie korzyści płyną z empatii?

face 985964 640

Inteligencja emocjonalna jest ciągle mniej znana od tej tzw. inteligencji "akademickiej". Jak się okazuje niesie ona za sobą mnóstwo korzyści. Jak rodzice mogą pomóc ją rozwijać?

 

"Zaspokojenie podstawowej emocjonalnej potrzeby bezpiecznego przywiązania i akceptacji można zdefiniować jako stan, w którym dziecko łączy z rodzicami nierozerwalna, zdrowa więź i w którym ono czuje, że przynależy do rodziców oraz jest przez nich bezwarunkowo kochane i akceptowane" (Louis i Louis, 2017, s. 69). Ta podstawowa potrzeba może być właśnie zaspokojona, gdy mama i tata okazują dziecku wsparcie w zrozumieniu jego emocji oraz starają się je współodczuwać razem z nim (czyli okazywać mu empatię). Bardzo często zdarza się jednak, iż rodzice nie interesują się zbytnio uczuciami własnych dzieci (są zbyt zajęci obowiązkami lub też przekonani są, iż emocjami nie należy się zajmować). Doprowadza to często to toksycznych interakcji między dzieckiem a rodzicem (Louis i Louis, 2017).

Empatia oznacza, że człowiek potrafi wczuć się w emocje innego człowieka i przy tym okazać mu szczere zrozumienie. Kiedy pokłócimy się ze współmałżonkiem i po wyjściu z domu spotkamy swego przyjaciela - z pewnością będziemy chcieli się "wygadać". Z pewnością również nie będziemy chcieli słyszeć od niego pouczających rad, lecz raczej by nas wysłuchał i okazał zrozumienie. A jak to jest w przypadku naszych dzieci? Czy potrafimy okazać im empatię? (tamże)

Dzisiejsze czasy, pęd, tzw. "wyścig szczurów" nie bardzo dają nam możliwość, by odnaleźć czas na to, by skupić się na emocjach naszych dzieci, pomagać im je przepracować, zrozumieć i poradzić sobie z nimi. Także dzieci - skupione są dzisiaj na kartkówkach i sprawdzianach, kolejnych osiągnięciach tzw. "inteligencji akademickiej" (szkolnej). Podobnie jak ich rodzice, zapominają o rozwoju emocjonalnym, o tym jak ważna jest inteligencja emocjonalna (tamże).

Gottman i Declaire (1998, s.16,38; za: Louis i Louis, 2017) oberwowali dzieci na przestrzeni czasu od 4 roku życia do okresu dojrzewania. Były to dzieci, którym rodzice pomagali rozwijać inteligencję emocjonalną, empatyzowali z ich uczuciami. W swoich badaniach naukowcy ci wykazali, iż dzieci te (mające rozwinętą inteligencję emocjonalną) osiągnęły następujące kompetencje:

  • równowaga emocjonalna - dzieci umiały same poradzić sobie z regulacją własnych emocji, np. szybciej się uspokajały;
  • osiągnięcia szkolne - łatwiej im było skupić uwagę, a także uzyskiwały lepsze stopnie;
  • kompetencje społeczne - ich przyjażnie z innymi dziećmi były trwalsze, potrafiły także nawiązać relację z równieśnikiem, nawet w przypadku, gdy ktoś im dokuczał.

Ponadto wiemy, że dzieci te rzadziej chorowały (tamże).

Dzięki tym badaniom widzimy, dlaczego tak istotne jest, by rodzice zwracali uwagę na uczucia swoich dzieci. Ważne jest, by pomóc dziecku przepracować emocje - dostrzec je, nazwać i zrozumieć. Z pewnością korzystnie wpłynie to na jego rozwój (nie tylko emocjonalny).

Bibliografia: Louis, J. P., Louis K. M. (2017). Mały człowiek, wielkie potrzeby. Sopot: GWP.